سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

تشییع پیکر دو شهید گمنام و تدفینشان در دانشگاه علوم پزشکی گنابادوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:شهیدان سند پر افتخار با عزت زیستن مردم این مرز و بوم الهی اند.
دکتر مسلم: برکت حضور شهدای گمنام در این دانشگاه می تواند ما را تقابل فرهنگی هوشیارتر نگه دارد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها: تکریم و میزبانی پیکرهای معطر و نورانی شهدای گمنام برای دانشگاه علوم پزشکی گناباد منشا خیرات و برکات خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام خود به مناسبت تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی گناباد آورده است: شهیدان سند پر افتخار با عزت زیستن مردم این مرز و بوم الهی اند.
دکتر محمد حسن طریقت منفرد افزود: آنان در این پرواز باشکوه و سرافرازانه نه تنها برای خود، که برای ما افتخاری ابدی خلق کردند. وی، در ادامه پیام خود ادامه راه آنها را عمل به آرمان های الهی و تابناک شان عنوان کرده و آورده است: بازگشت این پرستوهای بلند پرواز را به مهد دانش و علم، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد تبریک و تهنیت عرض می کنم از آن رو که انشا ا... روح تابناک این شهدا، ذخیره ای عظیم و لایزال برای انرژی بخشی به اساتید، دانشجویان و کارکنان گرانقدر آن دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه گفت: برکت حضور شهدای گمنام در این دانشگاه می تواند ما را تقابل فرهنگی هوشیارتر نگه دارد.

به گزارش وب‌دا، دکتر علیرضا مسلم در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، از کسانیکه به پاسداشت مقام والای شهدای گرانقدر، در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام حضور یافتند قدردانی کرد و گفت: حدود هجده ماه قبل دانشجویان فهیم این دانشگاه، با امضای طوماری بلند بالا از مسئولین خواستند تا محیط دانشگاهشان متبرک به حضور شهدای گرانقدر شود.
وی افزود: از آنجا که ما نیز ایجاد یادمان های شهدا در مراکز آموزش عالی را در سوق دادن دانشجویان به سوی اهداف و آرمان های معنوی همچون ایمان، جهاد، شهادت و ایثار و نیز تلطیف فضای دانشگاه اثرگذار میدانیم، تمام تلاش خود را معطوف به تحقق خواسته قابل ستایش دانشجویان کردیم و خدا را شاکریم که سرانجام این رویداد فرهنگی و انقلابی، در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تحقق یافت و از امروز دانشگاه علوم پزشکی، مفتخر به این خواهد بود که خانواده این شهدای گمنام باشد. دکتر مسلم با بیان اینکه ساده انگاری است اگر بپنداریم که با تدفین جسم این دو میهمان آسمانی، وظیفه ما پایان یافته است، تصریح کرد: بی شک وظیفه همه ما، بویژه دانشجویان عزیز، از امروز سنگین تر خواهد شد چرا که نقش شگرف تحول آفرینی دانشگاه ها در جامعه بر کسی پوشیده نیست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: دانشجویان با تحصیل مجددانه و تهذیب نفس و پاسداشت آرمانهای مقدسی که فرزندان گمنام روح ا... بر سر آن از جان و نام شان گذشتند، می توانند پا در راهی نهند که از شهدا به جا مانده است، راهی که بی شک به سعادت دنیا و آخرت و کمال انسان منتهی میشود.
دکتر مسلم تصریح کرد: هر چند از روزهای جنگ سالها گذشته، اما نباید از یاد بریم که دشمنان قسم خورده انقلاب، همچنان در دشمنی خود پابرجا هستند و از هیچ کوششی برای ضربه زدن به آرمان های بلند انقلاب دریغ نمی کنند. وی افزود: دشمنانی که دیروز نتوانستند از مرزهای جغرافیایی بر ما پیروز شوند، امروز از مرزهای فکری و فرهنگی انقلاب ما را نشانه رفته اند و الحق و الانصاف که این جنگ بسی خطرناک تر و جانکاه تر است که باید برای مصونیت در برابر این خطر، هوشیار بود و بصیرت داشت.
وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدای جنگ تحمیلی در دانشگاه ها، که محل تولید اندیشه و فکر است، علاوه بر هویت بخشی و ایجاد انگیزه مضاعف در راستای ایفای وظایف دانشجویی، همواره یادآور این موضوع مهم نیز خواهد بود که عزت، استقلال و امنیت امروز کشور در سایه فداکاری های شهدا حاصل شده است و بدون تردید برکت حضور این شهدای گرانقدر می تواند، ما را در این تقابل فرهنگی هوشیارتر نگه دارد.
دکتر مسلم خاطرنشان کرد: اینک که به یمن حضور شهدا، دانشگاه رنگ و بویی دگر گرفته، شایسته است ما نیز باید به کارهای مان معنویت بیشتری بدهیم لذا از همه همکاران، پرسنل، پزشکان، اساتید و دانشجویان و در یک کلام از همه خانواده بزرگ مراکز آموزش عالی بویژه دانشگاه علوم پزشکی و نیز مردم شریف شهرستان گناباد درخواست می نمایم که همچون گذشته، یاد و خاطره شهدا را با حضور خود و خانواده های محترمشان بر مزار پاک این شهدا و نیز شرکت در برنامه های فرهنگی و دینی که یقیناً به برکت حضور شهدا بعد از این بیشتر خواهد شد، زنده نگه دارند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در پیام خود به مناسبت تشییع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی گناباد آورده است: تکریم و میزبانی پیکرهای معطر و نورانی شهدای گمنام برای دانشگاه علوم پزشکی گناباد منشا خیرات و برکات خواهد بود.
به گزارش وب‌دا، حجت الاسلام محمد محمدیان در این پیام رشد شتابنده علمی و فتح قله های دانش را نتیجه خون‌های پاک هزاران هزار شهید عزیز ملت ایران دانست و افزود: بدون تردید رشد شتابنده علمی و فتح قله های دانش که با همت و عزم جوانان مومن و غیور و توانای دانشگاههای ما آغاز گردیده و با قوت و اراده ای راسخ به پیش می رود نتیجه خون های پاک هزاران هزار شهید عزیز ملت ایران است.
وی در این پیام تصریح کرده است: امروز خانواده بزرگ دانشگاهیان، آزادی و استقلال خود را مدیون و مرهون جهاد و ایثار شهدا می داند و بر سر پیمانی که با شهدای گرانقدر بسته اند محکمتر و استوارتر از گذشته ایستاده و مصمم است تا با مجاهدت علمی اساتید و فرزندان نخبه ملت بزرگ ایران تحت توجهات حضرت ولی عصر (ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) و با پیروی از رهبری حکیم و فرزانه در مسیر اعتلای میهن اسلامی موانع و سختیها را در نوردد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در پایان این پیام آورده است؛ از خداوند متعال توفیق ادامه راه نورانی شهیدان و استقامت روز افزون در جهاد علمی و معنوی را برای همه دانشگاهیان عزیز منطقه گناباد خواستارم.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علم پزشکی گناباد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: جمعه 30 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com